OM MYSTERY SHOPPER
TE WORDEN


Wat is een
Mystery Shopper?
Bedrijven willen graag weten hoe een klantcontact ervaren wordt door een echte consument. Daarom zetten zij Multi-Value in om ervaringen te verzamelen. Om dit te kunnen doen hebben we een community van echte consumenten: Mystery shoppers.
Wat doet een
Mystery Shopper?
De mystery shopper doet dus hetzelfde als een ‘gewone’ consument: boodschappen doen, een offerte aanvragen, een verkeerde aankoop omruilen, een nieuwe outfit laten adviseren, informatie zoeken op een website, etc. Deze ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst. Een shopper wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst en krijgt, afhankelijk van het onderzoek, een vergoeding voor de aankoop.

Hoe werkt het?
STAP 1: KIES JOUW OPDRACHT
Nadat je je hebt ingeschreven, kun je je aanmelden voor bepaalde opdrachten. Op jouw jobboard hebben we alle beschikbare opdrachten op een rij gezet.
STAP 2: BEREID JE GOED VOOR
Als je de opdracht aan jou is toegewezen, kun je starten met de voorbereiding. Bij elke opdracht zit een duidelijke briefing en een vragenlijst.
STAP 3: VOER JE OPDRACHT UIT
En dan ga je op pad om de opdracht uit te voeren! Je bent goed voorbereid, dus het enige wat je nu nog hoeft te doen is jezelf zijn, en misschien iets aankopen en vooral heel bewust alle stappen van je klantervaring goed in je opnemen.
De aankoop mag je (meestal) houden als beloning voor het uitvoeren van de opdracht. Dus koop vooral iets wat je leuk of lekker vindt!
STAP 4: STUUR JE RAPPORT IN
Stuur na afloop het rapport in. We willen jouw rapport graag binnen 24 uur ontvangen nadat je de opdracht hebt afgerond, zodat we dit op tijd bij de opdrachtgever kunnen bezorgen. We kijken elk rapport zorgvuldig na en als het rapport is goedgekeurd, kunnen we jou de afgesproken vergoeding uitbetalen.
Word nu lid van onze Community
Diverse soorten opdrachten
Klantbelevingsbezoeken
Als Mystery Shopper kun je voor tal van bekende en minder bekende opdrachtgevers gaan mystery shoppen. Of klantbelevingsbezoeken uitvoeren, zoals we dat ook vaak noemen. De ene keer doe je een bezoek bij een supermarkt, de andere keer bij een kledingzaak en weer een andere keer bezoek je een autodealer om op zoek te gaan naar een nieuwe auto, of omdat je auto voor onderhoud naar de garage moet. Bij Multi-Value kom je opdrachten in heel veel verschillende branches tegen.
Klantbelevingsbezoeken met directe feedback
We hebben ook opdrachtgevers die een stap verder willen gaan. Daar doen we dan mystery shopping met directe feedback. Daarvoor zetten we dan coaches in, die zich aan het eind van het bezoek bekend maken en een feedback gesprek hebben met de medewerker die hen heeft geholpen. De coaches maken ook van hun feedback gesprek een rapport waarin actiepunten worden opgenomen.
Workshops
Sommige van onze opdrachtgevers willen hun medewerkers en of managers laten trainen en begeleiden om daarmee hun klanten nog meer een ‘wow’ ervaring te geven. Ook daarvoor kunnen ze bij Multi-Value terecht. We hebben een ruime pool van trainers, die workshops kunnen verzorgen. En dat kan live maar ook virtueel via Zoom of Teams.
Coaching op de vloer
Bij bepaalde opdrachten gaan we met ervaren coaches echt de vloer op om medewerkers in het werk te coachen. Deze coaches zijn door ons getraind om het gedrag van medewerkers te observeren en daarover feedback te geven. Bij deze coaching op de vloer wordt ook altijd een rapport met concrete actiepunten opgemaakt.
Heb je vragen? Neem dan contact met ons op.
Video’s over Mystery Shoppen
Veelgestelde vragen
Wat kan ik verdienen?
Multi-Value realiseert onderzoeken voor bedrijven die de mening van hun consumenten willen kennen. Het gaat onder andere om bedrijven uit volgende sectoren: automotive, retail, horeca, overheid, (para)medische sector, bank en verzekeringen, etc.die de mening van hun consumenten willen kennen.
U wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst. Afhankelijk van het onderzoek kunnen we u ook terugbetalen voor de onkosten en vergoedingen.
Ook testaankopen kunnen terugbetaald worden. Meestal gaat het om een klein bedrag tot 20 euro.
Het spreekt voor zich dat het gaat om zeer kleine en occasionele compensaties die absoluut geen inkomen kunnen vormen. Deze dienen slechts als kostenloostelling voor uw toewijding en tijd.
Vooraf aan elk onderzoek informeren we u over het onderzoek en de compensatie. U bent dus vrij om al dan niet deel te nemen. Wij betalen per automatische overschrijving in de eerste week van de maand volgend op uw mystery visit nadat u uw ervaring met ons hebt gedeeld door het beantwoorden van de vragenlijst.
Hoe neemt Multi-Value contact met me op?
Doorgaans communiceren we via email. In uitzonderlijke gevallen, zoals bij hoogdringendheid, kunnen wij u ook contacteren per telefoon.
Moet ik geld voorschieten?
In de briefing staat vermeld hoe u het bezoek moet uitvoeren. De meeste bezoeken passen naadloos in uw consumentenpatroon. Voor andere bezoeken hoeft u geen aankoop te doen, maar moet u bijvoorbeeld om een inlichting te vragen.
Indien u toch een uitzonderlijke uitgave moet doen, dan worden uw kosten terugbetaald of de kostenloostelling van de opdracht houdt reeds rekening met voorschotten of uitgaven.
Hoe ontvang ik opdrachten?
Wekelijks sturen we een e-mail met onze openstaande opdrachten. Om deze te ontvangen moet u ingeschreven staan bij Multi-Value. Wij kunnen echter geen enkele garantie geven dat er opdrachten beschikbaar zijn die overeenkomen met uw profiel.
De motivatie, de ernst, de nauwkeurigheid, de commerciële geest en de observatie zin typeren onze mystery shoppers. Onze project managers gaan na of u beantwoordt aan deze eigenschappen.
U bent steeds vrij om al dan niet in te gaan op de openstaande opdrachten die wij u voorstellen via mail. Indien u geselecteerd bent, ontvangt u de uitgebreide briefing met alle details.
Zijn mijn gegevens veilig?
We vinden het bij Multi-Value superbelangrijk dat er goed met uw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we graag uit waarom en welke gegevens we verzamelen. En ook wat u kunt doen als u het daar niet mee eens bent. We hebben geprobeerd het zo simpel mogelijk te houden. U vindt alle informatie op deze pagina.
Wij betalen vergoedingen en via bankoverschrijving op een rekening in de euro zone + Zwitserland.
Om u te kunnen betalen vragen wij uw IBAN en BIC code. Deze informatie geeft ons geen enkele mogelijkheid om geld van uw rekening te debiteren. Deze informatie evenals uw persoonsgegevens worden bewaard op een beveiligde server. Dus om u automatisch te kunnen betalen moeten deze gegevens correct zijn ingevuld in uw “persoonlijk profiel”.