Skip to main content

HET IS TIJD…

OM MYSTERY SHOPPER
TE WORDEN

Ik wil mezelf aanmelden als

Ik wil mezelf aanmelden als

Wat is een
Mystery Shopper?

Bedrijven willen graag weten hoe een klantcontact ervaren wordt door een echte consument. Daarom zetten zij Multi-Value in om ervaringen te verzamelen. Om dit te kunnen doen hebben we een community van echte consumenten: Mystery shoppers.

Wat doet een
Mystery Shopper?

De mystery shopper doet dus hetzelfde als een ‘gewone’ consument: boodschappen doen, een offerte aanvragen, een verkeerde aankoop omruilen, een nieuwe outfit laten adviseren, informatie zoeken op een website, etc. Deze ervaringen en indrukken geeft de mystery shopper achteraf weer in een vragenlijst. Een shopper wordt gecompenseerd voor het online invullen van de vragenlijst en krijgt, afhankelijk van het onderzoek, een vergoeding voor de aankoop.

Wat doet een
Coach?

Een coach geeft de medewerkers na afloop van het mystery shop bezoek direct feedback over hun gedrag en maakt hen bewust van de impact van hun gedrag op de klant. Een coach begeleidt de medewerkers ook om de juiste acties te gaan nemen, om nog meer het verschil te kunnen maken naar klanten. Deze coaching kan bij ons plaatsvinden na een mystery shop bezoek, tijdens een training/workshop of in een coaching op de vloer. Om coach te worden bij ons, ben je zelfstandige en heb je een gedegen coaching achtergrond en ervaring.

Hoe werkt het?

STAP 1: KIES JOUW OPDRACHT

Nadat je je hebt ingeschreven, kun je je aanmelden voor bepaalde opdrachten. Op jouw jobboard hebben we alle beschikbare opdrachten op een rij gezet.

STAP 2: BEREID JE GOED VOOR

Als je de opdracht aan jou is toegewezen, kun je starten met de voorbereiding. Bij elke opdracht zit een duidelijke briefing en een vragenlijst.

STAP 3: VOER JE OPDRACHT UIT

En dan ga je op pad om de opdracht uit te voeren! Je bent goed voorbereid, dus het enige wat je nu nog hoeft te doen is jezelf zijn, en misschien iets aankopen en vooral heel bewust alle stappen van je klantervaring goed in je opnemen.

De aankoop mag je (meestal) houden als beloning voor het uitvoeren van de opdracht. Dus koop vooral iets wat je leuk of lekker vindt!

STAP 4: STUUR JE RAPPORT IN

Stuur na afloop het rapport in. We willen jouw rapport graag binnen 24 uur ontvangen nadat je de opdracht hebt afgerond, zodat we dit op tijd bij de opdrachtgever kunnen bezorgen. We kijken elk rapport zorgvuldig na en als het rapport is goedgekeurd, kunnen we jou de afgesproken vergoeding uitbetalen.

Diverse soorten opdrachten

Klantbelevingsbezoeken

Als Mystery Shopper kun je voor tal van bekende en minder bekende opdrachtgevers gaan mystery shoppen. Of klantbelevingsbezoeken uitvoeren, zoals we dat ook vaak noemen. De ene keer doe je een bezoek bij een supermarkt, de andere keer bij een kledingzaak en weer een andere keer bezoek je een autodealer om op zoek te gaan naar een nieuwe auto, of omdat je auto voor onderhoud naar de garage moet. Bij Multi-Value kom je opdrachten in heel veel verschillende branches tegen.

Klantbelevingsbezoeken met directe feedback

We hebben ook opdrachtgevers die een stap verder willen gaan. Daar doen we dan mystery shopping met directe feedback. Daarvoor zetten we dan coaches in, die zich aan het eind van het bezoek bekend maken en een feedback gesprek hebben met de medewerker die hen heeft geholpen. De coaches maken ook van hun feedback gesprek een rapport waarin actiepunten worden opgenomen.

Workshops

Sommige van onze opdrachtgevers willen hun medewerkers en of managers laten trainen en begeleiden om daarmee hun klanten nog meer een ‘wow’ ervaring te geven. Ook daarvoor kunnen ze bij Multi-Value terecht. We hebben een ruime pool van trainers, die workshops kunnen verzorgen. En dat kan live maar ook virtueel via Zoom of Teams.

Coaching op de vloer

Bij bepaalde opdrachten gaan we met ervaren coaches echt de vloer op om medewerkers in het werk te coachen. Deze coaches zijn door ons getraind om het gedrag van medewerkers te observeren en daarover feedback te geven. Bij deze coaching op de vloer wordt ook altijd een rapport met concrete actiepunten opgemaakt.

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op.

Video’s over Mystery Shoppen

What exactly is Salient App?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In eget bibendum libero. Etiam id velit at enim porttitor facilisis. Vivamus tincidunt lectus at risus pharetra ultrices. In tincidunt turpis at odio dapibus maximus.

How do I create my own Salient App account?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In eget bibendum libero. Etiam id velit at enim porttitor facilisis. Vivamus tincidunt lectus at risus pharetra ultrices. In tincidunt turpis at odio dapibus maximus.

Do I need to link my bank account in order to use it?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In eget bibendum libero. Etiam id velit at enim porttitor facilisis. Vivamus tincidunt lectus at risus pharetra ultrices. In tincidunt turpis at odio dapibus maximus.

Will Salient Service work on my mobile device?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In eget bibendum libero. Etiam id velit at enim porttitor facilisis. Vivamus tincidunt lectus at risus pharetra ultrices. In tincidunt turpis at odio dapibus maximus.

Is it available in my country?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In eget bibendum libero. Etiam id velit at enim porttitor facilisis. Vivamus tincidunt lectus at risus pharetra ultrices. In tincidunt turpis at odio dapibus maximus.