De Net Promoter Score, of kortweg NPS®, is een eenvoudige metric die aangeeft in hoeverre bedrijven en werknemers positief omgaan met hun klanten. De NPS® wordt steeds populairder dankzij zijn eenvoud en de directe koppeling met het voorspellen van winstgevende groei. Medewerkers op alle niveaus van de organisatie begrijpen het en de NPS® opent de deur om klantgericht te veranderen en prestaties te verbeteren.

De Net Promoter Score is gebaseerd op de grondgedachte dat elk bedrijf haar klanten kan onderverdelen in drie categorieën: Promoters (fans), Passives (passief tevreden) en Detractors (tegenstanders). Door het stellen van één eenvoudige vraag – Hoe waarschijnlijk is het dat je [bedrijf X] zult aanbevelen aan een vriend of collega? – breng je deze groepen in kaart en krijg je een duidelijke indicatie van de prestaties van jouw bedrijf vanuit het perspectief van de klant. De scores die klanten toekennen situeren zich op een waarderingsschaal van 0 tot 10.

Bovendien polsen we via één open vraag naar de reden waarom klanten een bepaalde score geven. Op basis van de antwoorden werken we een grondige analyse uit en stellen we samen concrete actieplannen op.

customer excellence workshops

Customer excellence workshops

Creëer meer fans met een klantgerichte cultuur

Iedereen binnen je bedrijf draagt direct of indirect bij aan de NPS®. In onze Customer excellence workshops geven we je inzichten, voorbeelden en tools om de NPS® te gebruiken binnen jouw organisatie en helpen we je meer promotors te creëren. Meer klanten, die meer uitgeven en hun positieve ervaringen delen met anderen: dat is het doel.

Vóór, tijdens en na de customer excellence workshop

Customer excellence betekent samenwerken over alle afdelingen heen om de klant meer centraal te plaatsen. We hebben het dan ook wel over NPS als Net Promoter Spirit. Onze workshops zijn een onmisbare stap op weg naar customer centricity binnen je organisatie.

  • De inhoud van de workshop en de selectie van de deelnemers worden bepaald in nauwe samenspraak met jouw (regio-/districts) managers. Onze Succes Manager bezoekt vooraf de locaties van de aanwezige vestigingsmanagers en deelt tijdens de workshop zijn/haar ervaringen als klant.
  • Na afloop van de workshop begrijpen de deelnemers de waarde van NPS® en kunnen zij gericht aan de slag gaan met hun persoonlijk actieplan, om op die manier meer fans te creëren voor jouw organisatie. Zo zet je belangrijke stappen in de richting van een ‘customer first’-cultuur binnen je organisatie.
  • De Succes Manager stelt een verslag op met alle actiepunten en volgt dit na enkele weken verder op via individuele coachingsgesprekken.

Contacteer ons voor een workshop

Meet je medewerkerstevredenheid

Multi-Value biedt je ook de mogelijkheid om de tevredenheid van je teams in kaart te brengen aan de hand van de E-NPS®.

Ontdek alles over ons medewerkersonderzoek