Skip to main content

Wat is een tevredenheidsonderzoek ?


Een tevredenheidsonderzoek legt de tevredenheid van een bepaalde doelgroep (klanten, medewerkers, leveranciers of de maatschappij) over een organisatie, product of dienst vast.

Kwantitatief tevredenheidsonderzoek

Elke markt situatie vraagt om haar eigen specifieke benadering. Wij zullen in samenwerking met u de analyse techniek of geschikte combinatie hiervan bepalen.
Wat we onder andere doen is een kwantitatieve analyse meten. De resultaten kunnen worden gebruikt als basis voor de statistische berekeningen. Op deze wijze krijgt u een zinvolle resultaten of verklaringen die nuttig zijn voor uw doeleinden.

Kwalitatief tevredenheidsonderzoek

Het essentiële verschil tussen kwalitatief en kwantitatief klanttevredenheidsonderzoek is dat de klant bij een kwalitatief tevredenheidsonderzoek de kans heeft meer in detail te antwoorden op een vraag. De respondent kan zo zijn of haar motivatie, standpunt, wensen of beslissing formuleren. De enquête kan worden gedaan door individuele diepgaande interviews of groepsdiscussies. In tegenstelling tot kwantitatief tevredenheidsonderzoek werken wij in dit geval met een kleiner aantal respondenten.
Multi-Value kan op verschillende manieren deze klanttevredenheidsonderzoeken tot bij uw klanten brengen: via mail, via uw website, QR-codes en in de verkooppunten zelf. 
Met onze FEEDBACK KIOSK proberen we niet enkel de mening van uw klantenbestand te kennen, maar ook die van de niet klanten. Waarom verlaat iemand de winkel zonder aankoop?

Waarom ?

Luisteren naar klanten geeft inzichten.

Wie zijn uw tevreden klanten?

Waarom zijn ze tevreden?

Wat kan u verbeteren?

Waarom wordt een winkel beschouwd als klantvriendelijk?



 Waarom koopt  een klant bepaalde producten niet?

Wat denkt de klant over de prestaties van uw concurrent?

Wat is de belangrijkste reden voor uw klanten om uw winkel te bezoeken?

Hoeveel van uw klanten (procentueel) zijn tevreden over uw producten?

Hoeveel van uw klanten is man/vrouw?

Welk segment van uw klanten is ontevreden over de prijs?

Hoe oud is uw gemiddelde mannelijke klant? Hoeveel verdient hij?

Hoeveel van uw klanten shopt regelmatig bij een concurrerend bedrijf?

Gerelateerde diensten

kwaliteit en service


certified MSPA mysyerty shopping

Onze certificaten

team-member-kyra-Multi-value

Uw specialist in Tevredenheidsonderzoeken

Kyra van Multi-Value
+49(0)241 936 734 00