Wat is een tevredenheidsonderzoek ?
Een tevredenheidsonderzoek legt de tevredenheid van een bepaalde doelgroep (klanten, medewerkers, leveranciers of de maatschappij) over een organisatie, product of dienst vast.
Kwantitatief tevredenheidsonderzoek
Elke markt situatie vraagt om haar eigen specifieke benadering. Wij zullen in samenwerking met u de analyse techniek of geschikte combinatie hiervan bepalen. Wat we onder andere doen is een kwantitatieve analyse meten. De resultaten kunnen worden gebruikt als basis voor de statistische berekeningen. Op deze wijze krijgt u een zinvolle resultaten of verklaringen die nuttig zijn voor uw doeleinden.
Kwalitatief tevredenheidsonderzoek
Het essentiële verschil tussen kwalitatief en kwantitatief klanttevredenheidsonderzoek is dat de klant bij een kwalitatief tevredenheidsonderzoek de kans heeft meer in detail te antwoorden op een vraag. De respondent kan zo zijn of haar motivatie, standpunt, wensen of beslissing formuleren. De enquête kan worden gedaan door individuele diepgaande interviews of groepsdiscussies. In tegenstelling tot kwantitatief tevredenheidsonderzoek werken wij in dit geval met een kleiner aantal respondenten.
Multi-Value kan op verschillende manieren deze klanttevredenheidsonderzoeken tot bij uw klanten brengen: via mail, via uw website, QR-codes en in de verkooppunten zelf.
Met onze FEEDBACK KIOSK proberen we niet enkel de mening van uw klantenbestand te kennen, maar ook die van de niet klanten. Waarom verlaat iemand de winkel zonder aankoop?