Wat is de Net Promoter Score ?

De Net Promoter Score, of kortweg NPS®, is een eenvoudige meetsysteem dat aangeeft in hoeverre bedrijven en werknemers positief omgaan met hun klanten. Het heeft de laatste tijd aan populariteit gewonnen dankzij zijn eenvoud en de directe koppeling met het voorspellen van winstgevende groei. Medewerkers op alle niveaus van de organisatie begrijpen het. Het opent bovendien de deur om klantgericht te veranderen en de prestaties te verbeteren. De Net Promoter Score is gebaseerd op de grondgedachte dat elk bedrijf zijn klanten kan onderverdelen in drie categorieën: “Promoters”, “Passives”, en “Detractors” (tegenstanders). Door het stellen van één eenvoudige vraag – “Hoe waarschijnlijk is het dat je [bedrijf X] zal aanbevelen aan een vriend of collega?” – kan u deze groepen in kaart brengen en krijgt u een duidelijke indicatie van de prestaties van uw bedrijf vanuit het perspectief van de klant. Klanten reageren op een waarderingsschaal van 0 tot 10.

NPS Multi-Value NL

Waarom een Net Promoter Score ?

Eenvoudig en begrijpbaar

Internationaal te vergelijken 


Gerelateerde diensten

kwaliteit en service

certified MSPA mysyerty shopping
Onze certificaten

Net promoter Score

Uw specialist in Net Promoters Score

Jelle van Multi-Value +31 (0)40 201 33 28